1955
INTRODUCTIE Fanta Orange
Het wereldwijde merk 'Fanta' werd geboren in Napoli, Italië in 1955. Toen was Coca-Cola Export Corporation de eerste die Fanta Orange produceerde en verkocht, waarbij lokale citrus ingrediënten werden gebruikt.
EEN DESIGNER FLES
De beroemde designer Raymond Loewy heeft 25 a 30 designs aangeleverd - zowel voor de Fanta fles zelf als voor het logo. De fles met ringen, met een Loewy 'twin-peak' logo design op de hals, werd uiteindelijk gekozen.
1960

Fanta komt aan in de V.S.
Fanta wordt geïntroduceerd in de V.S. nadat het eerder al succesvol gelanceerd werd in Latijns-Amerikaanse landen en Zuid-Afrika.
1969

ZO GOED DAT HET LEUK IS OM DORST TE HEBBEN
In 1969 werd Fanta Orange de best verkopende 'smaak' in de wereld.
1970's

UITBREIDING SMAKEN
In 1969 werden er nieuwe smaken toegevoegd aan het assortiment en positioneerde Fanta zich als een kleurrijk merk door middel van kunst.
FANTA REIST NAAR RUSLAND
In 1979 kwam Fanta in de Soviet Unie in de schappen te liggen, waarmee het doorging met wereldwijd uitbreiden.
1990's
FANTA WORDT HET VOORKEURS TIENER MERK
Fanta is op z'n best tussen vrienden, tijdens die leuke en speelse momenten.*
2000's
FANTA NODIGT JE UIT OM TE SPELEN
Tussen 2000 en 2008 spoort Fanta met 'Play and Playful' de tieners aan om lekker creatief en spontaan te zijn, en minder serieus.

ANIMATIE STIJL
Tussen 1998 en 2014 start Fanta met een nieuwe communicatie expressie met geanimeerde karakters die zich door de jaren heen ontwikkelden.
Today

FANTA IS HET GROOTSTE MULTI-SMAKEN MERK VAN DE WERELD
Beschikbaar in meer dan 190 landen, is Fanta het grootste multi-smaken merk wereldwijd. In 2017 presenteerde Fanta haar nieuwe look...Fruitig, energiek en intens. Voor jou en alle tieners in de wereld.