1886

Coca-Cola™ voor het eerst verkrijgbaar

Spandoeken behoorden tot de eerste POS-materialen die werden gebruikt om reclame te maken voor Coca-Cola™.
 

1890

Coca-Cola™ gebruikt rode vaten

Vanaf het midden van de jaren 1890 begonnen we rode siroopvaten te gebruiken, zodat belastingmedewerkers ze tijdens het transport gemakkelijk van alcohol konden onderscheiden.

1900

Siroopdispenser

Frisdrankentogen die meer dan 190 liter siroop per jaar kochten, kregen een porseleinen siroopdispenser.

1920

Rood officiële kleur van Coca-Cola™

Robert Woodruff standaardiseerde het rood van Coca-Cola™, waardoor het officieel gebruikt kon worden op de eerste buitenbillboards van het bedrijf.

1924

The Red Barrel wordt gelanceerd

In 1924 noemden we zelfs ons eerste interne magazine The Red Barrel. Coca-Cola™ is dan bijna vijftig jaar oud en de kleur wordt duidelijk gekoppeld aan het product.

 

1930

De Kerstman wordt rood

Haddon Sundblom maakt zijn eerste illustratie van de Kerstman die pauzeert met een Coca-Cola™.

1960

Eerste blikje

Er worden blikjes van 355 ml geïntroduceerd zodat Coca-Cola™ gemakkelijker kan worden meegenomen.

1970

Introductie van ons lint

De dynamische golf (lint) wordt geïntroduceerd. Met de komst van dit nieuwe logo wordt het kleurenschema in het hele bedrijf doorgetrokken: uniformen, vrachtwagens en reclame worden bedrukt met dit rood-witte Arden Square.

1980

New Coke wordt gelanceerd

Er worden blikjes van 355 ml geïntroduceerd zodat Coca-Cola gemakkelijker kan worden meegenomen.

1986

Red, White & You

Nadat de kritiek op New Coke was afgenomen, werden de klassieke iconen en smaak van Coca-Cola gevierd met een nieuwe campagne.

2010

Project Red

Coca-Cola gaat een langdurige samenwerking aan met (RED) om meer bewustzijn te creëren en geld in te zamelen om de wereldwijde verspreiding van hiv te stoppen.

2018

Rood is het nieuwe zwart

Coca-Cola™ zero sugar krijgt in heel Europa een opvallende nieuwe rode verpakking.