ZOMERCAMPAGNE 2018 FAQ

De campagne: wat houdt het in en hoe werkt het?

V1: Wat houdt deze campagne in?

A1: De campagne loopt van 10 mei tot en met 31 augustus 2018. Tijdens deze campagne kunnen mensen geweldige ervaringen winnen. De actieverpakkingen van Coca-Cola original, zero sugar en light zijn voorzien van de vermelding “Ontdek de zomer & win”. Met deze verpakkingen kunnen consumenten meedoen aan de winactie door zich aan te melden en het label van de verpakking te scannen op de actiewebsite www.scanacoke.nl/zomer. Het is ook mogelijk om een foto te maken van de verpakking en deze te uploaden. Opgelet, je kan enkel deelnemen met je smartphone of tablet.

Wanneer kan ik deelnemen aan de promotie?

De promotie loopt van 10 mei 2018 tot en met 31 augustus 2018.

Welke producten nemen deel aan de promotie?

De volgende verpakkingen van Coca-Cola original taste, zero sugar en light met de vermelding van “Ontdek de zomer & win” nemen deel aan deze promotie:

-          250ml blik

-          330ml blik

-          500ml pet

-           1 L pet

-          1,5L pet

-          1,75L pet

-          200ml glas

V2: Waarom moet ik me aanmelden om mee te doen aan de winactie?

A2: Daar zijn een paar redenen voor. De voornaamste reden is dat we contact met je moeten kunnen opnemen als je gewonnen hebt en je een e-mail moeten kunnen sturen met alle informatie die je nodig hebt om een prijs uit te zoeken. We moeten ook controleren of je oud genoeg bent om deel te nemen aan een winactie van Coca-Cola en of je woonachtig bent in het land waar de campagne loopt. De belangrijkste voorwaarden voor deelname zijn terug te vinden in de actievoorwaarden.

V3: Waar kan ik een lijst vinden van alle prijzen die worden aangeboden?

A3: De actievoorwaarden op de actiewebsite bevatten een lijst van alle prijzen die bij deze zomercampagne te winnen zijn. Houd er wel rekening mee dat de prijzen afhankelijk zijn van beschikbaarheid. Hierbij wordt het principe 'wie het eerst komt, eerst maalt' gehanteerd, dus maak snel je keuze wanneer je een prijs gewonnen hebt.

V3: Hoe oud moet ik zijn om deel te nemen aan deze actie?

A3: Om deel te nemen aan deze actie, moet je 14 jaar of ouder zijn. Voor sommige ervaringen moet je aan bepaalde eisen voldoen qua leeftijd. Deze informatie vind je per prijs terug in de actievoorwaarden, die je best goed doorneemt voor je een prijs kiest.

V4: Hoe werkt het?

A4: Koop een actieverpakking Coca-Cola original taste, Coca-Cola light of Coca-Cola zero sugar om deel te nemen. Je herkent de actieverpakkingen aan de vermelding van “Ontdek de zomer in & win”. De deelnemende verpakkingen zijn 250ml blik, 330ml blik, 375ml PET, 500ml PET, 1L PET, 1.5L PET, 1.75L PET en 200ml glas. Surf naar de link op de actieverpakking (www.scanacoke.nl/zomer) om naar de website te gaan, meld je aan en scan het label van de verpakking om kans te maken op een ongvergetelijke ervaring. Het is ook mogelijk om een foto te maken van de verpakking en deze te uploaden. Je kunt hier je smartphone of tablet voor gebruiken en je ziet meteen via een kansspelysteem of je een ervaring hebt gewonnen of niet.

V5: Welke ervaringen kan ik winnen?

A5: De ervaringen zijn ingedeeld in verschillende prijscategorieën van brons tot platinum. Elke winnaar krijgt meteen nadat hij het label van zijn verpakking heeft gescand, te zien of hij een prijs gewonnen heeft en binnen welke prijscategorie deze zit. Als je gewonnen hebt, krijg je te zien over welke prijscategorie het gaat. Er is dan een lijst te zien van alle prijzen die in deze prijscategorie beschikbaar zijn en hieruit kan je kiezen. Voor sommige ervaringen moet je aan bepaalde eisen voldoen: fysiek, medisch of leeftijdgewijs. Deze informatie vind je terug in de actievoorwaarden. Hier moeten je als winnaar rekening mee houden voor je je prijs definitief kiest.

V6: Hoe groot is de kans dat ik een prijs win?

A6: De winnende inzendingen zullen onmiddelijk gekend worden door een automatisch kansspelsysteem. Tijdens de gehele actieperiode zijn er in Nederland 622 prijzen te winnen.

 

V7: Hoe kom ik erachter of ik heb gewonnen heb?

A7: Als je je hebt aangemeld en het label van de verpakking hebt gescand, word je meteen naar een pagina geleid waarop via een kansspelsysteem je meteen duidelijk te zien krijgt of je gewonnen hebt of niet. Als je hebt gewonnen, krijg je een onlinecatalogus te zien met de ervaringen waar je uit kunt kiezen. Klik op een ervaring in de lijst voor meer informatie. Hier kun je ook definitief bevestigen dat je deze prijs gekozen hebt. Nadat je deze keuze gemaakt heb kan je deze niet meer ongedaan maken.

Als je hebt gewonnen maar je kan niet meteen een prijs kiezen (bvb. internetproblemen, etc) moet je je geen zorgen maken. Je wordt  hier ook via e-mail van op de hoogte gebracht. In deze e-mail staat een link naar de lijst om een prijs uit te zoeken. Winnaars hebben 7 dagen de tijd om een prijs uit te zoeken en vervolgens 6 maanden om hun prijs op de boekingssite van onze partner te boeken.

V8: Wat als ik niet heb gewonnen?

A8: Heb je je aangemeld en het label van de verpakking gescand, maar heb je niet gewonnen? Dan krijg je deze boodschap duidelijk te zien en dan kan je de volgende dag (dit wil zeggen na middernacht) opnieuw meespelen.

 

V9: Hoe vaak kan ik meedoen aan de actie?

A9: Je kan één  keer per dag deelnemen aan deze actie. Dit wil zeggen dat je 1 keer kan meespelen tussen 0.00 uur en 0.00 uur.

V10: Is het mogelijk om bij deze campagne meer dan één prijs te winnen?

A10: Dit is niet mogelijk. In alle gevallen kan een huishouden enkel één prijs winnen gedurende de hele activatie. Voor de volledige duur van de promotie, zal er slechts één winnaar zijn per huishouden.

V11: Kan ik meedoen aan een loting om later een prijs of voucher te winnen als ik nu niet heb gewonnen?

A11: Neen, dit is geen onderdeel van deze campagne. Deze campagne werkt volgens het ‘ instant win’ principe en de prijzen worden enkel op het moment van deelname  weggegeven en dit tijdens de campagne.

V12: In welke landen loopt de zomercampagne?

A12: De campagne loopt in België, Nederland, Luxemburg, Groot-Brittannië, Ierland, Duitsland, Spanje, Portugal, Frankrijk en Finland.

V14: Ik ben niet woonachtig in het land waar deze campagne loopt. Kan ik toch meedoen aan de winactie?

A14: In de actievoorwaarden is vastgelegd dat je in het land woonachtig moet zijn – in dit geval dus Nederland- om een ervaring te kunnen winnen.

Website en Scannen

V1: Hoe scan ik mijn verpakking?

A1: Ga naar www.scanacoke.nl/zomer, klik op de button ‘Scan a Coke’, de camera van je telefoon wordt geopend. Neem een foto. Let op dat je het Coca-Cola verpakking scherp in beeld hebt en dat de foto niet te donker is of onscherp.

V2: Wat doe ik als mijn mijn foto niet aanvaard wordt?

A2: Verifieer of het wel degelijk om een actieverpakking gaat. Dit wil zeggen met vermelding van “Ontdek de zomer & win”. Kijk ook na of je het label goed gefotografeerd of geüpload hebt op de site www.scanacoke.nl/zomer  waar je verdere instructies vindt.

Als het je niet lukt om de scan te maken, neem dan even contact op met het Consumer Interaction Center van Coca-Cola met vermelding van de zomeractie.

 

V3: Wat gebeurt er als ik de vouchercode waar ik mijn prijs mee kan boeken, niet meer kan vinden?

A3: De vouchercode voor de prijs wordt per e-mail naar het e-mailadres gestuurd waar je je mee hebt aangemeld. Controleer ook je ongewenste e-mail. Neem contact op met de externe partij die de ervaring aanbiedt als je de code nog steeds niet kunt vinden. Neem contact op met het Consumer Interaction Center als je niet weet wie de externe partij is en je de vouchercode niet kunt vinden. Vermeld hierbij je naam, je e-mailadres, de gekozen activiteit en de datum en tijd waarop je te zien kreeg dat je had gewonnen.

V4: Welke code moet ik invoeren op de boekingssite van de partner?

A4: Heb je op de pagina met de selectie prijzen die binnen een bepaalde prijscategorie wordt aangeboden, een prijs uitgekozen? Dan word je naar een pagina geleid waar je keuze wordt bevestigd en waar de vouchercode wordt weergegeven die je nodig hebt voor de boekingssite van de partner. Je krijgt deze code ook per e-mail op het e-mailadres toegestuurd waarmee je je hebt aangemeld.

V5: Wat als ik geen e-mail heb ontvangen met een code om later te boeken?

A5: Controleer de ongewenste e-mail van het e-mailadres waarmee je je hebt aangemeld als je denkt dat je de code niet hebt gekregen. Neem contact op met het Consumer Interaction Center als je de code niet kunt vinden. Vermeld hierbij je naam, je e-mailadres, de gekozen activiteit en de datum en tijd waarop je te zien kreeg dat je had gewonnen.

V6: Wat gebeurt er als mijn gegevens op het moment van de verificatie zijn veranderd?

A6: De gegevens die je bij vorige acties op de actiewebsite van Coca-Cola hebt ingevoerd, kunnen onder bepaalde omstandigheden afwijken van je huidige gegevens. Bijvoorbeeld als je in tussentijd bent getrouwd en de achternaam van je man hebt aangenomen. Als dat het geval is, moet je contact opnemen met de klantenservice het Consumer Interaction Center en daarbij je naam en vouchernummer doorgeven.

V7: Ik heb een ervaring uitgekozen, maar ben van gedachten veranderd. Kan ik nog een andere activiteit kiezen?

A7: Als je eenmaal een prijs hebt gekozen, kun je je keuze daarna niet meer aanpassen. Neem dus de tijd om de ervaring te kiezen die je het meest aanspreekt.

V8: Ik heb geen toegang tot internet. Kan ik toch meedoen aan de winactie?

A8: Helaas niet. Je hebt toegang tot internet nodig om mee te doen aan de actie. Je kunt de website op elke mobiele telefoon, tablet of computer met internetverbinding openen.

V9: Hoe wordt de winnaar bepaald?

A9: De winnende inzendingen zullen onmiddelijk gekend worden door een automatisch tombolasysteem (‘instant win’).

V11: Wat als mijn computer vastloopt of het internet uitvalt als het proces nog niet is afgerond en ik niet meer kan zien dat ik heb gewonnen?

A11: Als je het label van je verpakking gescand hebt en je te zien krijgt dat je hebt gewonnen, ontvang je ter bevestiging een e-mail. Controleer dus je e-mail en ook je ongewenste mail. Is je computer tijdens het proces vastgelopen en is je pincode verzonden? Neem dan contact op met het Consumer Interaction Center  voor een nieuwe vouchercode.

Q21.   Ik kan niet deelnemen aan deze actie. Wat nu?

Als je problemen hebt om deel te nemen aan deze promotie, vragen we je om eerst even te kijken of je de juiste browser gebruikt:

o   Laatste versie van Chrome, Safari, Firefox of Internet Explorer 9

o   Onze website werkt het best op:

§  Apple Ipad 5

§  Apple Iphone 5, 6, 7, 8, X

§  LG Nexus 5 of 7, Q6 en G6

§  Samsung Galaxy S5, S5 mini, S8 en S9

Wanneer het probleem blijft, neem dan contact op met het Consumer Interaction Center van Coca-Cola met vermelding van de Coca-Cola zomeractie.

Boeken en externe aanbieders

V1: Waar moet ik voor betalen?

A1: Als je een ervaring hebt uitgekozen, kun je op de actiewebsite meer informatie vinden over wat hierbij is inbegrepen. Dit varieert per ervaring.

V2: Wat als er aanvullende eisen zijn voor mijn reis?

A2: Bespreek bij het boeken met de externe reispartner of er aanvullende eisen zijn en wat deze eisen inhouden.

V3: Kan ik een extra overnachting boeken op de locatie van mijn activiteit?

A3: Ja, maar alleen als er nog kamers beschikbaar zijn in het hotel. Voor deze extra overnachting moet je zelf betalen. Geef bij het boeken aan of je een extra overnachting wilt.

V4: Kan ik de activiteit ook voor meer mensen boeken?

A4: Voor elke activiteit geldt een maximum aantal deelnemers. Geef bij het boeken aan of je met meer mensen wilt deelnemen aan de activiteit. Dit is afhankelijk van beschikbaarheid en hier moet je zelf voor betalen.

V5: Kan ik de reis ook voor meer mensen boeken die niet willen deelnemen aan de activiteit?

A5: Ja, maar alleen als er nog plaatsen beschikbaar zijn. Tevens geldt dat je hier zelf voor moet betalen. Geef bij het boeken bij de externe partij aan of je de reis voor meer mensen wilt boeken.

V6: Hoeveel bagage mag ik meenemen?

A6: Er is voor de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt, wettelijk vastgelegd hoeveel bagage je mag meenemen. Als je extra bagage wilt meenemen, kan dat. Hier moet je dan wel zelf voor betalen.

V7: Wat moet ik doen als de luchtvaartmaatschappij mijn bagage is kwijtgeraakt?

A7: De procedures zijn afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt en kunnen variëren. We raden aan dit voor de vlucht op de website van de luchtvaartmaatschappij na te kijken. Controleer ook wat je verzekering dekt en wat voor eigen risico is.

 

V8: Wat als ik helemaal niet tevreden ben over de accommodatie?

A8: Hiervoor kan je contact opnemen met de externe leverancier.

V9: Wat dekt de standaardreisverzekering precies?

A9: Onze externe partner stelt een geldbedrag ter beschikking voor de winnaar en zijn reisgenoot waarmee de consument zijn eigen reisverzekering kan afsluiten.

Klantenservice

V1: Wat is de klachtenprocedure?

A1: Gaat een klacht over een bepaalde activiteit? Neem dan contact op met de externe leverancier waar je de activiteit bij hebt geboekt. Neem contact op met het Consumer Interaction Center als een klacht gaat over deelnemen aan de winactie.

V2: Ik heb een vraag die hier nog niet is beantwoord. Wat moet ik doen?

A2: Neem een kijkje in de actievoorwaarden.  Wordt je vraag hier niet beantwoord? Neem dan contact op met het Consumer Interaction Center.

V3: Met wie kan ik contact opnemen voor meer informatie?

A3: Neem contact op met het Consumer Interaction Center als het gaat om een algemene vraag. Neem contact op met de externe leverancier waar je bij hebt geboekt als het gaat om de activiteit of de reis.

V4: Moet ik het aankoopbewijs bewaren om aan te tonen dat ik een prijs heb gewonnen?

A4: Nee, je hoeft het aankoopbewijs niet te bewaren om aan te tonen dat je een prijs hebt gewonnen. Je moet alleen de vouchercode bewaren die je via e-mail hebt ontvangen nadat je de activiteit hebt uitgekozen.

V5: Waar kan ik de actievoorwaarden vinden?

A5: Je kunt de actievoorwaarden op de actiewebsite vinden.

Activiteiten

V1: Worden alle activiteiten die ik kan winnen door Coca-Cola aangeboden?

A1: Nee, de te winnen activiteiten worden aangeboden door een selectie van ervaren partners die zijn gespecialiseerd in het aanbieden van verschillende soorten activiteiten. Zo kunnen we heel veel verschillende prijzen aanbieden.

Q2.        Zijn de getoonde foto’s op de website gemaakt tijdens deze ervaringen?

A2.   Nee, de getoonde foto’s geven de sfeer van de ervaringen weer. De werkelijke ervaringen kunnen afwijken van de foto’s.

V2: Toen ik had gewonnen, zag ik een prijs die nu niet meer beschikbaar is. Hoe komt dat?

A2: De prijzen zijn afhankelijk van beschikbaarheid en hierbij wordt het principe 'wie het eerst komt, eerst maalt' gehanteerd. Als je naar de pagina gaat waar je een prijs kunt uitzoeken, krijg je alleen de prijzen te zien die op dat moment nog beschikbaar zijn.

V3: Hoe hebben jullie deze prijzen uitgekozen?

A3: We werken hiervoor samen met Sodexo, een van de grootste aanbieders van dit soort winacties ter wereld. Sodexo heeft meer dan 55 jaar ervaring en werkt samen met meer dan 250 leveranciers en partners over de hele wereld om hoogwaardige prijzen aan te kunnen bieden.

V4: Hoe weten jullie dat de prijzen die jullie aanbieden, voldoen aan de verwachtingen die de consument heeft bij een prijs van Coca-Cola?

A4: We hebben zeer nauw samengewerkt met onze prijzenpartners om ervoor te zorgen dat de door ons aangeboden kwaliteit, het aanbod en het soort activiteit voldoen aan onze eigen hoge eisen. We hebben hiervoor alleen leveranciers gekozen met een goede staat van dienst voor het leveren van het soort activiteiten dat ze aanbieden.

V5: Sommige prijzen, zoals rallyrijden en raften, lijken me erg gevaarlijk. Wat als een winnaar tijdens een van deze activiteiten gewond raakt?

A5: We hebben erop gelet dat we alleen samenwerken met leveranciers die een goede staat van dienst hebben voor het leveren van dit soort activiteiten en hebben gekeken of ze over alle relevante, wettelijk voorgeschreven verzekeringen beschikken.

V6: Wat gebeurt er als een winnaar niet kan deelnemen aan de activiteit omdat hij ziek is of vanwege een andere onvoorziene omstandigheid niet kan meedoen? Denk hierbij aan een zwangerschap, een begrafenis, dat je geen vrij kunt krijgen van je werk, etc.

A6: Onze prijzenpartners zullen rekening houden met elk redelijk verzoek om consumenten bij onvoorziene omstandigheden tegemoet te komen, zodat ze toch aan de gewonnen activiteit kunnen deelnemen.

V7: Wat gebeurt er als een consument een prijs wint en het bedrijf van de aanbieder niet meer bestaat of het bedrijf een nieuwe eigenaar heeft gekregen? Betekent dit dat de winnaar gewoon pech heeft?

A7: Als dat het geval is, zullen onze prijzenpartners er alles aan doen om ter vervanging hiervan een soortgelijke prijs te vinden en aan de consument aan te bieden, zodat de winnaar niet met lege handen komt te staan.

V8: Wat als een winnaar niet meer wil deelnemen aan de activiteit omdat op de locatie van de activiteit een ongeluk of een ander ernstig incident heeft plaatsgevonden of hier een terroristische aanslag is geweest?

A8: Onze prijzenpartners zullen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat de winnaars toch aan hun gewonnen activiteit kunnen deelnemen en zullen ter vervanging hiervan een soortgelijke prijs aanbieden als de oorspronkelijke prijs niet meer kan worden aangeboden.

V9: Wat gebeurt er als de activiteit die ik als prijs wilde boeken, niet meer beschikbaar is?

A9: De activiteiten worden volgens het principe 'wie het eerst komt, eerst maalt' aangeboden. Als een activiteit is volgeboekt, is deze niet meer als keuze beschikbaar. Winnaars hebben verder 7 dagen om een prijs uit te zoeken en vervolgens 6 maanden om hun prijs op de boekingssite van onze partner te boeken. Dit wordt ook uitgelegd in onze actievoorwaarden op de website.

V10: Kan ik een activiteit inwisselen voor geld?

A10: Nee, de activiteit kan niet worden ingewisseld of worden overgedragen aan derden en mag ook niet worden verkocht of op welke manier dan ook te koop worden aangeboden.